1. Уважаемые пользователи ресурса. Буду благодарен если Вы выложите хоть какую-то информацию о недобросовестных сайтах, форума, продавцах и тд. Каждая ваша тема с предупреждением или отзывом может уберечь многих людей которые нуждаются в заработке или покупке различного товара но попадают на мошенников. Создать тему можно полностью анонимно. Спасибо.
  2. Просьба создавать только 1 сообщение или 1 тему об одном и то же кидале. Если будет создано несколько идентичных сообщений об одном и том же кидале то аккаунт будет заблокирован автоматически! Так же не создавайте более чем 1 аккаунт на форуме! При создании темы максимально доступно напишите где вы нашли человека за которого спрашиваете или на которого пишете жалобу.

мошенник из Нигерии Richard Tunde

Тема в разделе "Угрозы / Шантаж / Проверка ресурсов", создана пользователем ABC, 13 сен 2018.

  1. ABC

    ABC New Member

    Сообщения:
    7
    Симпатии:
    0
    Здравствуйте! Хочу тоже рассказать свою историю с этим мошенником. Я тоже чуть не отправила свой планшет. Я просто в шоке от такой наглости. У меня объявление на авито. Вот наша переписка:
    Пишет мне Elmar Cepren его электронная почта [email protected] привет, Я хочу купить ваш товар. Какова Ваша окончательная цена?
    Спасибо за Ваш ответ и быть честным со мной, я буду платить вам _______ рублей, потому что я не хочу потерять все это. Я хочу купить деталь для моего племянника в качестве окончания подарок. Я хотел бы, чтобы вы ко мне со своими банковскими реквизитами, чтобы я мог пойти, чтобы сделать ваш платеж сразу
    : Имя учетной записи:
    Наименование банка:
    BIC код:
    спасибо
    Я бы ожидал свои платежные реквизиты, чтобы приступить к оплате.
    Как я уже говорил вам, что я нахожусь в Финляндии для официального назначения, но я покупаю пункт для моего племянника в Западной Африке в качестве окончания подарок и вы будете отправлять пункта к нему напрямую через EMS.
    Я бы добавить стоимость доставки к общей сумме.
    спасибо
    По этому адресу я должна была отправить планшет:
    Name: Richard Tunde
    Address: № 5 Salvation Army St. Mokola
    State: Ibadan, Oyo.
    Zipcode: 23402
    Country: Nigeria.

    Привет друг,
    Я представил веб денег / Яндекса детали в свой банк, Шотландия банка и платеж был произведен. Просьба ответить, когда мои контакты банка вас.
    Тем не менее, платеж был произведен, деньги были вычтены из моего аккаунта. Пожалуйста, получите свой продукт поставляется теперь мой племянник через Россию EMS в почтовом отделении.
    Я сделал общий выплате 15500 руб, включая стоимость доставки по России EMS.
    Вот адрес доставки моего племянника:
    спасибо

    Payment Notification
    Receipt Number : 5342-0932-7838-2354
    This email confirms that you have been paid the total sum of 15,500.00 RUB including shipping charges by your buyer Cepren Elmar using Scotia Bank Plc and be informed that the amount has been deducted from your buyers Current Account to be credited into your Bank account .Thanks!


    Transaction Summary:
    Buyers Bank Account Details
    ACCOUNT NAME
    ACCOUNT NUMBER
    BANK NAME
    ACCOUNT TYPE
    BIC CODE
    EMAIL

    Cepren Elmar
    7900000083943
    ScotiaBank
    Current Account
    AC03 47645 7603
    [email protected]
    SellerS Bank Account Details
    ACCOUNT NAME
    ACCOUNT NUMBER
    BANK NAME
    EMAIL
    Payment Details
    Amount: 15, 500.00 RUB
    Transaction ID: 5342-0932-7838-2354
    Subject: Dell

    Shipping Address:
    Address:
    Richard Tunde
    No. 5 Salvationa Army St, Mokola
    Ibadan, Oyo, 23402
    Nigeria
    Address Status: Confirmed
    NOTE:
    ALL TRANSACTIONS ARE BEING MONITORED BY THE FBI TO ENSURE THAT THERE IS NO FRAUDULENT ACTIVITY
    ***IMPORTANT NOTICE*** This payment is for the purchased items of Dell , Your buyer indicate that the shipment must be made through Russia Express mail (EMS) , and know that we have completed the procedure of the transfer of the full payment into your bank account. The transfer has been processed and approved and the funds has been debited to the buyers account, but it shall not be credited to your account until you SHIP the product and send the shipping tracking number to us at this Customer Care: ([email protected]) so that we can be sure that the transaction will be safe, This is a security measure from our Bank to protect both the buyer and seller from fraud and not to allow account been compromised, the system is being used in compliance with the Consumer Protection Program (CPP) If you have questions, do not hesitate to contact us for assistance ([email protected]).Thanks for your patronage.

    Receipt Number: 5342-0932-7838-2354
    If you have been unable to resolve your questions with the merchant, our bank offers a free buyer complaint resolution service that offers a quick, easy resolution to your concerns. It covers physical goods purchases made through us, and is offered at no charge when you register for a free account. Keep your Receipt Number (shown above) for future reference. You will need to refer to this number if you need customer service from us, If you have questions about the postage and tracking of the item or service you sold, please contact your buyer Cepren Elmar .

    THANK YOU FOR USING SCOTIA BANK® PLC000
    If you have questions, please contact us for assistance at [email protected]

    Welcome to Scotia Bank®
    Thanks for your patronage, we inform hereby inform you that we reserve the right to hold payments transferred fund until shipment is confirmed. This is in order for us to ensure that all transactions through our Bank are abiding to our Banking payment policy. Please carefully note that the fund is fully deducted from your buyers account and can not be refunded back. we give you 24-48HRS to dispatch the merchandise and get back to us with all shipment information for verification, your information has been stored in our data base for reference purpose and so that you can get maximum attention from our account department. Your cooperation is very important on this transaction. We assure you that you secure with us and once we receive the shipment information for verification your fund will be credited into your bank account. We are waiting to receive all this information from you [ which is a scanned copy of the shipment label/receipt and the Shipment Tracking Number to confirm shipping status ]. You are urged to make the shipment of the purchased merchandise in the next 24-48hours and get back to us at : [email protected] for immediate processing of the shipping details and to speediate the transfer of your money into your bank account.

    You will receive an e-mail after the details has been verified and the fund will be credited directly to your bank account. This is a protection policy govern the account of all or customers. We want to increase our security and comfort level with every transaction to all our customer and the community in the face of the growing number of fraudulent activities perpetrated via the internet. Your fund is intact and you are encouraged to complete this transaction as soon as possible.

    Scotia Bank Customer Verification Department is using this medium to remind you of the transaction between you and Cepren Elmar about an item purchase. We are yet to receive the shipment details of the transaction and your money is still in our Account Database ready to be credited into your account once we verify the shipment information (s).

    Once again the buyers shipping address has been confirmed by the buyer as stated below:
    Shipping Information

    Address:
    Richard Tunde
    No. 5 Salvation Army St. Mokola.
    Ibadan,Oyo,23402
    Nigeria.
    Address Status:
    Confirmed

    BUYERS SHIPPING OPTIONS IS AS STATED BELOW :
    The order has been CONFIRMED AND APPROVED, So you can now proceed with the shipment of the item to the buyers shipping address. You are expected to make the shipment within 24-48 hours AFTER receiving this shipment reminder and get back to our Customer/Technical Dept. with the Postage Evidence for Verification.
    The Shipment Bar code number should be emailed to our customer care for VERIFICATION so that your account can be credited immediately after the shipment verification.We embark on this measure in order to protect both parties involved in this transaction and to reduce the occurrence of Scams and Fraud within our Bank Community, Feel free to contact the Scotia Bank Verification department at [email protected] for any inquiry.
    The total transfer have been successfully deducted from your buyers account and will be credited into your bank account as soon as we hear from the you with Shipment Receipt form the Post Office, so you are rest assured that the transfer is safe. The Cash Payment will REFLECT IN YOUR ACCOUNT Immediately as soon as we confirm the shipping document from youto secure both sellers from all fraud, Scotia Bank RECOMMENDS that you should contact our account department for more details. This ensures speedy accreditation of the Wire Transfer Payment. For more information and inquiry click Here [email protected]

    Добрый день,
    Я сделал платеж и деньги были вычтены из моего аккаунта.
    Получили ли вы какой-либо сообщение из Scotia Bank?
    Денег будет отражать только на вашем счете, когда вы посылаете детали отгрузки слежения в банк для проверки.
    Вы должны послать товара через EMS. Вам выдадут квитанцию в почтовом отделении, вы теперь отправить отсканированную копию квитанции в банке.
    Это сейчас, после то, что банк теперь будет пополнить свой счет.Банк делает это, чтобы защитить и покупателем и продавцом, так что никто не будет мошенничества.

    Добрый день,
    Я понимаю ваш страх, но я хочу, чтобы вы знали, что я также делаю это в первый раз.
    Банк просто пытается защитить нас обоих. Вы должны послать товара через EMS, и я могу заверить вас, что вы получите свои деньги вы сразу отправить детали отгрузки проверки в банке.
    Вы можете также переслать отгрузки отслеживания подробностей ко мне, чтобы я может помочь вам направить его в банк или вы делаете это сами.
    Получения, который будет выплачен вам EMS является то, что вы дадите банку, а не обычное число.
    Вы должны перейти на почту и отправить в настоящее время пункт через EMS. Затем, вы будете сканировать квитанции в банк для проверки того, что ваша учетная запись может быть зачислен в установленные сроки.
    Надеюсь, я ответил на ваш вопрос прекрасно сейчас?
    Спасибо за ваше понимание и приятно делать бизнес с Вами.
    спасибо

    Очень меня это удивило, но чуть на это не попалась. Решила проверить банк....и тут я вышла на этот форум. Ба, а тут шаблон за шаблоном - одна Нигерия. Слава богу не отправила.

    Не уже ли их не поймать. Почему? есть электронные адреса и т.д.

Поделиться этой страницей